Cum te ajută aplicația SWAPP

ORGANIZARE

Nu ești sătul de agende și post-it-uri lipite peste tot? Sau de cărți de vizită rătăcite? Cu SWAPP poți păstra într-un singur loc toate informațiile pe care nu vrei să le uiți: detalii despre proiecte și contracte, date de facturare ale clienților, stadiul proiectelor și evidența orelor de lucru.

Este simplu să-ți gestionezi activitatea când ești ordonat.

CONTABILIZARE

Cu o interfață prietenoasă și ușor de utilizat, SWAPP te ajută să ții un jurnal detaliat al operațiunilor efectuate, pentru ca tu să fii mereu stăpân pe situație. Iar dacă lucrezi cu contabilitate în sistem real, fără TVA, cu un click obții registrele contabile direct din aplicație. În plus, obții toate datele necesare completării Declarației Unice și a Declarației pentru TVA intracomunitar.

Fără cheltuieli suplimentare, fără calcule, fără bătăi de cap.

FACTURARE

Fiecare minut este prețios. De ce să pierzi din timpul tău deschizând mai multe aplicații decât ai nevoie? Poți emite facturi direct din SWAPP, pe care să le descarci apoi în format PDF. Și pentru că imaginea contează, în afară de designul elegant și minimalist, SWAPP îți oferă o paletă atent selecționată de culori-accent și posibilitatea de a-ți aplica logo-ul pe factură.

TOTUL ÎNTR-O SINGURĂ APLICAȚIE

De ce să ții un jurnal de lucru

Jurnalul de lucru este locul în care înregistrezi, la sfârșitul zilei, numărul de ore lucrate și o scurtă descriere a ceea ce ai făcut. Practic, este modul prin care poți urmări evoluția proiectului la care lucrezi și cuantifica volumul de muncă depus. Deși sună plictisitor, acest jurnal este un instrument util și valoros atât personal, cât și în relația cu clienții. Iată de ce:

  • Să presupunem că ai semnat un contract cu un client pentru un proiect pe termen nedeterminat, având la bază un tarif orar. Ținând un jurnal de lucru vei putea nu doar să calculezi foarte ușor suma pe care o vei factura la sfârșitul lunii, dar, pentru clienții care doresc justificări, vei putea emite facturi desfășurate direct din jurnal.
  • Dar dacă prețul este negociat pe proiect/contract și nu pe oră? În acest caz jurnalul te va ajuta să-ți dai seama dacă ai evaluat corect timpul de execuție și valoarea efortului tău, lucru care îți va fi util atât în negocierile viitoare, cât și în cazul în care proiectul suferă modificări care pot schimba semnificativ termenul de livrare și costul de execuție.
  • În aplicație poți introduce și proiecte personale, fie ele cu scop educativ, recreativ sau produse pe care speri să le comercializezi ulterior. Evident, acestea nu vor avea nici client, nici preț, însă pot deveni argumentul unor contracte viitoare. În acest caz jurnalul de lucru îți oferă o bază de evaluare corectă și un punct de pornire în negocierea unor proiecte similare.

Ordinea te face mai eficient

Deși nu este obligatoriu și nu-l va vedea nimeni, recomandarea noastră este să-ți completezi profilul cât mai detaliat, pentru că SWAPP îl va folosi pentru a precompleta și personaliza facturile, și pentru a-ți optimiza fluxul de lucru.

Înregistrează-ți clienții, furnizorii, contractele și proiectele în secțiunile dedicate, și vei regăsi informațiile lor printr-o simplă operație de filtrare, ori de câte ori ai nevoie. Vei putea vedea cât ai încasat de la un client și cât ai plătit unui furnizor, iar SWAPP va folosi datele lor pentru a precompleta facturile și, în cazul celor din UE, pentru a completa Declarația 390.

Stăpânește-ți situația financiară

O evidență contabilă ordonată și riguroasă te va ajuta să știi în orice moment situația reală a afacerii tale. Nu numai că vei putea lua decizii financiare mai bune, dar vei scăpa de o parte semnificativă din stresul asociat cu contabilitatea și obligațiile tale fiscale. De restul te scapă SWAPP.

Ce trebuie să faci:

  • să înregistrezi toate operațiunile finaciare în secțiunea Încasări și plăți
  • să înregistrezi obiectele de inventar la data achiziției lor în secțiunea Inventar
  • să înregistrezi datoriile tale (credite neachitate integral, plăți neachitate către furnizori, etc.) la sfârșitul anului financiar în secțiunea Datorii
  • să emiți toate facturile din aplicație

Ce face SWAPP pentru tine:

  • calculează calendarul de amortizare pentru mijloacele fixe (activele) înregistrate în secțiunea Inventar, în funcție de perioada de amortizare aleasă de tine
  • generează și actualizează în timp real cele 3 registre obligatorii pe baza informațiilor introduse de tine în secțiunile Facturi, Încasări și plăți, Inventar și Datorii. Le poți exporta în format Excel oricând ai nevoie.
  • generează și actualizează în timp real datele necesare completării Declarației 390 și Declarației Unice.

Dacă lucrezi cu contabilitate în sistem real, fără TVA, SWAPP este instrumentul creat special pentru tine.

Este atât de simplu să emiți o factură

SWAPP îți pune la dispoziție două modalități de a emite facturi:

  • din secțiunea Facturi, prin adăugarea unei facturi noi
  • direct din Jurnalul de lucru, prin selectarea înregistrărilor pe care dorești să le facturezi. O înregistrare din jurnal poate fi facturată o singură dată.

În ambele situații SWAPP va precompleta rubricile aferente din factură cu datele din profilul tău și cele ale clientului către care facturezi, dacă acesta a fost înregistrat anterior, și o va personaliza cu logo-ul tău și culoarea-accent selectată.

În secțiunea Facturi vei găsi toate facturile emise de tine din aplicație, indiferent de modalitatea folosită. Le vei putea edita, șterge, vizualiza și descărca în format PDF. Îți recomandăm să verifici cu atenție orice factură înainte de a o descărca și trimite clientului, deoarece odată asociată cu o înregistrare din secțiunea Încasări și plăți, factura respectivă nu mai poate fi modificată sau ștearsă.

Pentru facturile încasate, total sau parțial, SWAPP îți va afișa procentul încasat din valoarea totală, iar sumele facturate și neîncasate până la sfârșitul anului financiar vor fi trecute în Registrul inventar cu titlul de creanțe.